J.J., permalink
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ VALSTYBINIO BRANDOS EGZAMINO UŽDUOTIS
IT valstybinis, užduotis |
J.J., permalink
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ VALSTYBINIO BRANDOS EGZAMINO UŽDUOTIS
cD-r0m, permalink
Įdomu, pas išspręstum? :) Džiaugiuosi šiaip, kad pythonas ir c++ yra,
mano laikais tik sušiktą pascalį leisdavo.
On 2022-06-19 10:31, J.J. wrote:
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ VALSTYBINIO BRANDOS EGZAMINO UŽDUOTIS
xc, permalink
Pagalvojau, kad pirmoje dalyje pas mane visiškas feilas :( Seni zubrai
licencijavimo taisyklių neskaito, 'accept' ir 'next' nuo gimimimo...
On 2022-06-20 00:39, cD-r0m wrote:
Įdomu, pas išspręstum? :) Džiaugiuosi šiaip, kad pythonas ir c++ yra,
mano laikais tik sušiktą pascalį leisdavo.On 2022-06-19 10:31, J.J. wrote:
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ VALSTYBINIO BRANDOS EGZAMINO UŽDUOTIS
Lawrence Jamieson, permalink
2022-06-20 00:39, cD-r0m rašė:
Įdomu, pas išspręstum? :) Džiaugiuosi šiaip, kad pythonas ir c++ yra,
mano laikais tik sušiktą pascalį leisdavo.
Bet programavimo užduotys tai totalus pzdc. Tiksliau - jų totalus
atšokimas nuo realaus pasaulio. Nu ple, kur jūs matėte takiu būdu
pateikiamus duomenis? :) Ne csv, ne json, ne xml, bet vat taip
tekstiniame faile per tarpą surašytus :) Toks įspūdis, kad jų
pagrindinis tikslas išmokinti vaikus fstream naudotis.
Arj, permalink
nixuja, tai kaip tik labai geras pasirinkimas - nes jis elinimuoja
visokiu biblioteku zinojimo poreiki. Nesinaudojus xml parseriais,
parasyti reikiama koda per egzamina parasyti - misija neimanoma net
seniems programeriams, tuo tarpu tekstiniams failams uztenka baziniu
kalbos ziniu, nereikia zinoti milijardo skirtingu biblioteku.
O ir del naudojimo - praktikoj jie iki siol naudojami, ir su jais kur
maziau problemu nei su visokiais xml/json
2022-06-20 10:50, Lawrence Jamieson rašė:
Bet programavimo užduotys tai totalus pzdc. Tiksliau - jų totalus
atšokimas nuo realaus pasaulio. Nu ple, kur jūs matėte takiu būdu
pateikiamus duomenis? :) Ne csv, ne json, ne xml, bet vat taip
tekstiniame faile per tarpą surašytus :) Toks įspūdis, kad jų
pagrindinis tikslas išmokinti vaikus fstream naudotis.
Laimis, permalink
cD-r0m rašė:
Įdomu, pas išspręstum? :) Džiaugiuosi šiaip, kad pythonas ir c++ yra,
mano laikais tik sušiktą pascalį leisdavo.
Na, nežinau, nežinau (gal ir veltui čia Paskalį peiki)... Jie turėtų
mokytis ne programavimą kalbą, kaip tokią, o pačio programavimo. O
vadovėlis jau, kiek matau, paremtas C++ funkcionalumu; jie mokomi
algoritmuoti prisirišdami prie C++ navarotų/funkcionalumo ir pertekliško
sudėtingumo (tame tarpe ir sintaksinio).
Šia prasme Paskalis, rodos man, labiau „švarus-lengvas“,
akademiškas-algoritmiškas, tinkantis.
cD-r0m, permalink
Aš su tavim sutinku dėl teiginio, bet jei jau mokyt ne konkrečiau, o
logikos - yra visokių įrankių, kurie gražiai ir įdomiai pateikia viską.
Didysis pliusas mano nuomone griebt py ir cpp yra tai, kad jis su tom
pačiom mokyklinėm žiniom turi potencialą susikurt kokį arduino mirksiuką
ar šiaip kokį pythoninį parserį. Aš pvz programavimo logiką suprantu
paviršutiniškai, su supistu basic'u net kelias programkes dariausi prieš
10 metų, vieną iš jų darbo reikalams naudoju iki šiol. Bet barjeras
persiorientuot į kitą kalbą (java, py, cpp) yra pakankamai didelis, kad
pažaidimams - ne. O vat tave mokykloj pamokytu pythono - kai tau reiktu
10 eilučių programos - imtum ir pasidarytum. CPP - jau arčiau kokio
arduino be papildomo studijavimo. O nuo to yra ženkliai lengviau pereit
prie chaltūros levelio.
Basic'as irgi paviršutiniškas ir lengvas, bet yra puikus būdas nuvesti
žmogų į griovį kur jis bus piktas - kodėl visur kitur taip kitaip, ir
nieko daugiau nei excelio scripto nepasidarys.
On 2022-06-20 13:33, Laimis wrote:
cD-r0m rašė:
Įdomu, pas išspręstum? :) Džiaugiuosi šiaip, kad pythonas ir c++ yra,
mano laikais tik sušiktą pascalį leisdavo.Na, nežinau, nežinau (gal ir veltui čia Paskalį peiki)... Jie turėtų
mokytis ne programavimą kalbą, kaip tokią, o pačio programavimo. O
vadovėlis jau, kiek matau, paremtas C++ funkcionalumu; jie mokomi
algoritmuoti prisirišdami prie C++ navarotų/funkcionalumo ir pertekliško
sudėtingumo (tame tarpe ir sintaksinio).
Šia prasme Paskalis, rodos man, labiau „švarus-lengvas“,
akademiškas-algoritmiškas, tinkantis.
Laimis, permalink
cD-r0m rašė:
Basic'as irgi paviršutiniškas ir lengvas, bet yra puikus būdas nuvesti
žmogų į griovį kur jis bus piktas - kodėl visur kitur taip kitaip, ir
nieko daugiau nei excelio scripto nepasidarys.
O dabar veltui ant Basic'o varai :-) Viskas su juo yra gerai. Moderni
inkarnacija (VB.NET) tapati C#. Į 5-10'tuką populiariausių (sprendžiant
pagal TIOBE indeksą) kalbų patenka. Net senas VB6 dar netoli malas...
Asmeniškai nuo Sinclair'inio Basic'o pradėjau ir neturėjau vėliau
didesnių problemų peršokti kitur; nežaloja. :-)
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz, permalink
2022-06-20 13:33, Laimis rašė:
Šia prasme Paskalis, rodos man, labiau „švarus-lengvas“,
akademiškas-algoritmiškas, tinkantis.
o neatrodo kad programavimas kiek pasikeitė nuo Paskalio sukūrimo laikų?
Jei man tektų mokyti programuoti (apsaugok, Viešpatie), aš ko gero
imčiau Python.
--
Grzegorz
Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
Laimis, permalink
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz rašė:
2022-06-20 13:33, Laimis rašė:
Šia prasme Paskalis, rodos man, labiau „švarus-lengvas“,
akademiškas-algoritmiškas, tinkantis.o neatrodo kad programavimas kiek pasikeitė nuo Paskalio sukūrimo laikų?
Jei man tektų mokyti programuoti (apsaugok, Viešpatie), aš ko gero
imčiau Python.
O kas pasikeitė nuo python'o (su)kūrimo laikų (nuo 1980-1990'ųjų)... ;-)
Bet juk ne cpp? Dėl python'o sutinku, bet Paskalis, kad ir kaip buvau
skeptiškas jo atžvilgiu anksčiau, rodos man kur kas labiau tinkamas, nei
cpp mokyklose.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz, permalink
2022-06-21 19:38, Laimis rašė:
O kas pasikeitė nuo python'o (su)kūrimo laikų (nuo 1980-1990'ųjų)... ;-)
Gal OOP labiau paplito nei Niklauso ALGOL laikais?
Bet juk ne cpp? Dėl python'o sutinku, bet Paskalis, kad ir kaip buvau
skeptiškas jo atžvilgiu anksčiau, rodos man kur kas labiau tinkamas, nei
cpp mokyklose.
ir vėl programuoti nesibaigiančius rikiavimo algoritmus? Get a life...
--
Grzegorz
Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
Laimis, permalink
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz rašė:
2022-06-21 19:38, Laimis rašė:
O kas pasikeitė nuo python'o (su)kūrimo laikų (nuo 1980-1990'ųjų)... ;-)
Gal OOP labiau paplito nei Niklauso ALGOL laikais?
OOP net užuomazgų mokykliniame kurse nematau, o štai va burbuliuku
rikiuoti moko... ;-)
http://gabija.simnet.lt/it/programav11-12.pdf
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz, permalink
2022-06-22 00:00, Laimis rašė:
OOP net užuomazgų mokykliniame kurse nematau, o štai va burbuliuku
rikiuoti moko... ;-)
http://gabija.simnet.lt/it/programav11-12.pdf
ir vat dabar pagalvojam, kaip turint tokias išsamias C-- žinias
suprogramuoti pvz micro:bit, kad jis grotų muziką iš mobilaus telefono?
--
Grzegorz
Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
Laimis, permalink
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz rašė:
2022-06-22 00:00, Laimis rašė:
OOP net užuomazgų mokykliniame kurse nematau, o štai va burbuliuku
rikiuoti moko... ;-)
http://gabija.simnet.lt/it/programav11-12.pdfir vat dabar pagalvojam, kaip turint tokias išsamias C-- žinias
suprogramuoti pvz micro:bit, kad jis grotų muziką iš mobilaus telefono?
micro:bit jie python'u gali vartyt, nors varto per UI (blokais) netgi
septintokai. Galiausiai tokios užduotys vis tiek susiveda į automagiškus
oneliner pavyzdžius/receptus iš stackoverflow ir kt. tipo: music.play()
Tačiau tai ne programavimas... :-) Neturiu didesnių priekaištų
programai, bet turiu priekaištų cpp (koks ten cpp, jei dar ir C string
košės pridėta) pasirinkimui.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz, permalink
2022-06-22 12:02, Laimis rašė:
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz rašė:
2022-06-22 00:00, Laimis rašė:
OOP net užuomazgų mokykliniame kurse nematau, o štai va burbuliuku
rikiuoti moko... ;-)
http://gabija.simnet.lt/it/programav11-12.pdfir vat dabar pagalvojam, kaip turint tokias išsamias C-- žinias
suprogramuoti pvz micro:bit, kad jis grotų muziką iš mobilaus telefono?micro:bit jie python'u gali vartyt, nors varto per UI (blokais) netgi
septintokai. Galiausiai tokios užduotys vis tiek susiveda į automagiškus
oneliner pavyzdžius/receptus iš stackoverflow ir kt. tipo: music.play()
Tačiau tai ne programavimas... :-)
O čia nuo požiūrio priklauso. Mokyti programuoti pagal TĄ knygą - tas
pats, kas mokyti skaityti pagal lenino raštus.
Neturiu didesnių priekaištų
programai, bet turiu priekaištų cpp (koks ten cpp, jei dar ir C string
košės pridėta) pasirinkimui.
taip ir būna, kai "C++ Manual" paverčiama mukykliniu programavimo vadovėliu.
--
Grzegorz
Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody
cD-r0m, permalink
Aš išvis manau, kad mokyti jie turėtu "taikomojo programavimo", t.y.
padaryti, kad mokinukas galėtu pasirašyt kokį nors šūdą, žinotu kaip jį
sukompiliuot. Kad ir kokį Š kuris jam padės nusukinėt fizikos namų
darbus. Tarkim man dabar reiktu pythono smulkmės - kodą susiklijuot iš
stackexchange sugebėsiu, net pasikoreguot sugebėsiu. Bet dar tada
googlint kurio pythono, kokio kompiliatoriaus, kaip jį normaliu exe
paverst, kaip embedint biblioteką, kad veiktu ne tik py failas.
Ir šitoj vietoj yra labai svarbus niuansas - tu jį išleisk iš pamokos su
noru paprašyt tėvo nupirkt arduiną kuris jam atsiųs meilą kai sesė į
kambarį užeis pasiknist, ar darys tą patį music.play() - ir tikėtina,
kad iki mokyklos pabaigos jis jau tiksliai žinos ar nori lįst į
programavimą rimtai, ar visgi karjera bus kitur.
Išmokyt logikos irgi galima, net ant popieriaus lapo. Bet tuo neuždegsi
nieko. Nebe tie laikai, kai programavimo vadovėlio autoriaus svajonių
kompas buvo 286 su qbasicu. Aš basicą kramtyt pradėjau 4 klasėj - visai
ne todėl, kad man buvo įdomu programavimas, man užėjo noras per LPT
portą valdyt HO traukinį ir šviesoforus iš led'ų, ir pasidaryt per kompą
valdomas lempas kambarį (nu nes gi nieko nėra kiečiau nei viską
sukonsoliduot į kompą, šviesos jungiklius, telefoną*, žadintuvą, muziką,
filmus)
*Aš voice modemą kompe turėjau vien tam (jau LAN laikais), kad galėčiau
telefonu pakalbėt ne kaip pensininkas su rageliu, o per kompą su ausinėm :D
On 2022-06-22 16:37, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:
2022-06-22 12:02, Laimis rašė:
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz rašė:
2022-06-22 00:00, Laimis rašė:
OOP net užuomazgų mokykliniame kurse nematau, o štai va burbuliuku
rikiuoti moko... ;-)
http://gabija.simnet.lt/it/programav11-12.pdfir vat dabar pagalvojam, kaip turint tokias išsamias C-- žinias
suprogramuoti pvz micro:bit, kad jis grotų muziką iš mobilaus telefono?micro:bit jie python'u gali vartyt, nors varto per UI (blokais) netgi
septintokai. Galiausiai tokios užduotys vis tiek susiveda į automagiškus
oneliner pavyzdžius/receptus iš stackoverflow ir kt. tipo: music.play()
Tačiau tai ne programavimas... :-)O čia nuo požiūrio priklauso. Mokyti programuoti pagal TĄ knygą - tas
pats, kas mokyti skaityti pagal lenino raštus.Neturiu didesnių priekaištų
programai, bet turiu priekaištų cpp (koks ten cpp, jei dar ir C string
košės pridėta) pasirinkimui.taip ir būna, kai "C++ Manual" paverčiama mukykliniu programavimo
vadovėliu.
Laimis, permalink
cD-r0m rašė:
Aš išvis manau, kad mokyti jie turėtu "taikomojo programavimo", t.y.
padaryti, kad mokinukas galėtu pasirašyt kokį nors šūdą, žinotu kaip jį
sukompiliuot. Kad ir kokį Š kuris jam padės nusukinėt fizikos namų
Per daug nori. Neseniai kalbėjau su IT mokytoja, tai reikalaujama
(egzamine) bazinių dalykų (ciklas, masyvai, struktūros ir pan.) ir
sugebantys parašyti minimalų algoritmą sugeba tą padaryti be didesnių
problemų. Kurie netraukia iki tokio lygio, neturi net panašios
motyvacijos (praktine prasme; tai tiesiog atsiskaitymas). Ta prasme, jos
žodžiais per metus jau būna aišku, kas bus (galėtų būti) programuotojas
(tas ir laisvalaikiu domisi; ir praktinėmis užduotimis motyvuotas), o
kas ne.
cD-r0m, permalink
Tai gal gražu būtų "atsiskaitymą" turėt panašesnį į tikrą pasaulį.
Informatika gi truputi tokia pamoka kaip ekonomika, fizinis ir darbai -
skirta gyvenimo pamokoms, o ne akademikai.
O šiaip, duok tu jam priežastį susidomėt. Kad ir windowsinė lentelė kur
bandant uždaryti pasitraukia (ar papai pasirodo). Kai užduotys tokios
kokios yra - reikia labai rimtos fantazijos sugalvot kaip tas
skaičiavimo mašinų programavimo dalykas susisieja su realiu pasauliu.
Matematikos mokytojo kažkada (7kl) klausinėjau praktinių pavyzdžių kaip
panaudoti jo formules kur nors.... Tai tik pitagorą įstrižainėms ir
sugebėjo pasakyt, dar po to aš jį primokiau, kad su PI galima pažiūrėt
ar labiau apsimoka dviese dvi 32cm picas imt ar vieną 42.
Lietuvių mokytoją gerbiau, nes ji viską pateikdavo per prizmę - išeisi
darbo rinkon - parašysi laišką, nuo to kaip teisinga gramatika siūlys
mažesnę ar didesnę algą. Ir tenka pripažinti - nemelavo :) Leisdavo
analizėm imt šiuolaikinius kūrinius praskaidrinimui, rašliavas iš
žurnalų. Nes iki jos buvo "taisyklingai rašyti tik visiški mėmės gali
norėt."
On 2022-06-22 19:44, Laimis wrote:
cD-r0m rašė:
Aš išvis manau, kad mokyti jie turėtu "taikomojo programavimo", t.y.
padaryti, kad mokinukas galėtu pasirašyt kokį nors šūdą, žinotu kaip jį
sukompiliuot. Kad ir kokį Š kuris jam padės nusukinėt fizikos namųPer daug nori. Neseniai kalbėjau su IT mokytoja, tai reikalaujama
(egzamine) bazinių dalykų (ciklas, masyvai, struktūros ir pan.) ir
sugebantys parašyti minimalų algoritmą sugeba tą padaryti be didesnių
problemų. Kurie netraukia iki tokio lygio, neturi net panašios
motyvacijos (praktine prasme; tai tiesiog atsiskaitymas). Ta prasme, jos
žodžiais per metus jau būna aišku, kas bus (galėtų būti) programuotojas
(tas ir laisvalaikiu domisi; ir praktinėmis užduotimis motyvuotas), o
kas ne.
Laimis, permalink
cD-r0m rašė:
Tai gal gražu būtų "atsiskaitymą" turėt panašesnį į tikrą pasaulį.
Informatika gi truputi tokia pamoka kaip ekonomika, fizinis ir darbai -
skirta gyvenimo pamokoms, o ne akademikai.
Problema matyt sena, kaip LT ir apskritai švietimo sistema... :-) Kas
domisi, tas žino neretai net daugiau už mokytoją ir jų galbūt net
nereikia ypatingai kaip nors sudominti/motyvuoti, o tik padėti,
nukreipti. Tokių vienetai. O mokytojas dirba su mase. Jis tik savo
profesine gyslele, pašaukimu, motyvacija gali ribotai padėti tiems
vienetams augti, o kitiems reikia išdėstyti ir ištempti bazinius dalykus...
Beje, apie motyvaciją. Bando tą jaunimą sudominti nuo anksčiau visokiais
žaismingais Scratchpad'ais, micro:bit'ais (švieselės degiojamos,
mašinėlės radijo bangomis valdomos ir pan.)...galvoji tai veikia, kai
yra telefonas su jutūbu? :-) Taigi, jei nekabina net žaidimo forma, tai
belieka grūsti bazinius principus (o jie neretam ir pravers vėliau, kaip
tau pitagoras :-))
p.s. pati pirmoji mano Basic'o programa, kurią rašiau grynai tik iš savo
motyvacijos, buvo išspręsti kvadratinę lygtį (apskaičiuoti
diskriminantą, šaknis)... ;-)
Lawrence Jamieson, permalink
2022-06-19 10:31, J.J. rašė:
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ VALSTYBINIO BRANDOS EGZAMINO UŽDUOTIS
Švietimo ministerijoje iki dabar neskiria IT nuo raštvedybos ir autorių
teisių teisės...