Apie lifto rekostrukciją nežinau, negirdėjau. Manau. kad tokio dalyko nėra.
Buvo kalba apie remontą:
Kasmet lifto techninę priežiūrą vykdanti įmonė, patikrinimo metu sudaro
aktą. ką liftui būtina remontuoti. Pagal šį aktą liftą aptarnaujanti įmonė
sudaro sąmatą ir atlieka lifto remontą. Darant remontą gali naudoti
nenaujas, bet geras, atitinkančias reikiamus parametrus dalis. Analogiškai,
kaip automobilio stabdžių sistemos remontui: gali naudot nenaujus stabdžių
diskus, kaladėles, jei jų storiai telpa į parametrus, bet negali keisti
stabdžių sitemos konstrukcijos, t.y. naudoti dalių, neskirtų šiam auto
modeliui. Kartais remonto sąmata viršija pusę naujo lifto kainos, kartais
remonto iš viso nesiima daryti nei viena liftų priežiūros įmonė, nes nebėra
dalių.
Toki atveju jau kalba apie lifto keitimą:
Bendrija ar administratorius pasirenka įmonę, kuri daro lifto keitimo
projektą, sąmatą. Čia dar yra plonybė, kad paprastai lifto tech. priežiūros
įmonė nurodo, ką reikia remontuoti, ir lifto keitimas, tokiu atveju, nėra
būtina pastato priežiūros priemonė. Reikalingas namo gyventojų susirinkimo
daugumos nutarimas -keisti liftą.
"Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" Grzegorz@Brzeczyszczykiewicz.tudai wrote in
message news:rsl5g2$s5q$1@news.omnitel.net...
2020-12-31 19:27, Nioka rašė:
Esminė liftų remonto sąlyga, kad negalima naudot detalių nuo kitų
gamintojų liftų. Tokių liftų neleis eksploatuoti techninė priežiūra, o už
tokį remontą liftą prižiūrinčiai įmonei gresia licenzijos praradimas.
Teko domėtis. Baltarusiai jau gamina kitos kartos liftus. Senesnių gamyba
baigta, pas mus eksploatuojamiems liftams dalių nebėra.
Šituo nesidomėjau.
Bet ar nėra taip, kad rekonstruojant liftą reikia jo rekonstrukcijos
projekto, o tuomet galima naudoti tinkamus, rinkoje esančius komponentus?
Nes kitaip gaunas "vendor lock-in", kai už neesminę saugumui dalį (pvz
variklį) gali reikalauti neproporcingos sumos lyginant su rinkos sąlygomis
ir neturėsi kito pasirinkimo nei kad keisti liftą.
Į ką lenkiu - Otis patys pvz. kabelių negamina, o už ritę su Otis ženklu
reikia mokėti 50 kartų daugiau nei už tokio pat kabelio ritę be Otis
ženklo. Nors atpjauta iš tos pačios partijos, pagamintos Vokietijos
glūdumoje.
--
Grzegorz
Chrząszczyrzewoszyce, powiat Łękołody