On 2025-08-31 15:52, eSSas wrote:
>
  Nežinojimas, ką iš tiesų reiškia skaičius 42, liudija gana reikšmingą spragą pasaulio supratime 🙂
Kišti skaičių 42 diskusijoje apie automobilio kainą, yra paprasčiausiai kvaila. Patausok savo išmonę diskusijai apie Visatą ir visą kitą.
  Žėk - tu nepasakai esminės informacijos apie parduodamą automobilį, tvirtini, kad pirkėjų aplink tuntai, ir klausi TIKSLAUS skaičiaus apie bonuso dydį. Kokie ir kur ratai pardavinėjami - pradžiai.
Aš jo čia neparduodu, diskusija yra grynai teorinė temoje - "kaip kaina priklauso nuo ridos".
  Kai privatus savininkas sako, kad (be jokios prasmės) pylė tik brangesnį kurą, variantai yra trys - ieško durniaus pirkėjo; nori pardavinėti bet ne parduoti; mėgsta užp.sti savo teisumu plius pirmi du punktai. Kombinacijoje su jau išsakyta mintim apie tai, kad pirkėjų tuntai,... apie ką mes čia iš viso kalbam?
Ei, visažinį specialiste, pasiguglink ar DI pasiklausk, kuo labai mažai važiuojančiam auto gali būti naudingas 98-as kuras. Tas auto per metus maždaug tik 2-3 bakus išvažinėdavo.
Kad nevargtum guglindamas:
Oktaninis skaičius ir jo reikšmė
Oktaninis skaičius (pvz., 95 arba 98) parodo benzino atsparumą detonacijai – nekontroliuojamam, sprogstamajam degimui variklio cilindruose. Kuo aukštesnis oktaninis skaičius, tuo benzinas yra atsparesnis slėgiui ir temperatūrai, todėl dega tolygiau, o ne sprogsta.
95 benzinas yra standartinis kuras, pritaikytas daugumai įprastų automobilių variklių.
98 benzinas yra skirtas didesnio suspaudimo laipsnio, galingesniems varikliams, kuriems reikalingas atsparesnis detonacijai kuras, kad būtų išvengta variklio pažeidimų ir užtikrintas efektyvus darbas.
Pilti 98-ą benziną į standartiniam 95-am pritaikytą variklį galios nepridės ir važiavimo savybių nepagerins, nes variklis nėra suprojektuotas išnaudoti aukštesnio oktaninio skaičiaus privalumų. Tačiau retai naudojamam automobiliui svarbesni kiti aspektai.
Etanolis benzine ir ilgalaikis saugojimas
Šiuolaikinis benzinas savo sudėtyje turi bioetanolio (biopriedo). Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos Sąjungos šalių, situacija dažniausiai yra tokia:
95 benzinas paprastai žymimas E10, kas reiškia, kad jame gali būti iki 10% etanolio.
98 benzinas dažniausiai žymimas E5, o tai reiškia, kad jame yra iki 5% etanolio.
Ilgai stovinčiam automobiliui etanolis yra nepageidaujamas dėl kelių priežasčių:
Higroskopiškumas: Etanolis pritraukia ir sugeria vandenį iš aplinkos. Kuro bake besikaupiantis vanduo gali sukelti koroziją, skatinti bakterijų augimą ir pabloginti kuro savybes.
Kuro senėjimas: Vandens buvimas greitina benzino oksidacijos procesus, dėl kurių kuras praranda savo savybes, gali susidaryti dervos ir nuosėdos, kemšančios kuro sistemą (siurblį, purkštukus, filtrus).
Poveikis detalėms: Senesnių automobilių (pagamintų maždaug iki 2000-ųjų metų) kuro sistemos guminės ar plastikinės dalys gali būti neatsparios ilgalaikiam etanolio poveikiui – jos gali išbrinkti, sukietėti ar sutrūkinėti.
Dėl šių priežasčių, renkantis kurą ilgam stovėjimui, mažesnis etanolio kiekis yra didelis privalumas.
Išvados ir rekomendacijos
Atsižvelgiant į tai, kad 98-as benzinas paprastai turi mažiau etanolio, jo naudojimas retai važiuojančiame automobilyje yra prasmingas. Tai padeda išlaikyti kuro kokybę ilgesnį laiką ir apsaugoti kuro sistemą nuo neigiamo etanolio poveikio.